Comarch ERP XL 2017.1 - nowa wersja

Comarch ERP XL 2017.1

Nowa wersja Comarch ERP XL 2017.1 już dostępna!

W najnowszej wersji systemu Comarch ERP XL 2017.1 znajdą Państwo 220 nowych funkcjonalności obejmujących każdy z obszarów systemu. Poniżej prezentujemy główne nowości systemu:

Logistyka

  • wprowadzenie obsługi programu lojalnościowego pozwalającego na:- określenie uczestników programu;- naliczanie punktów na wybranych dokumentach handlowych i ich korektach;
    – przyznawanie uczestnikom programu punktów z rozliczonych dokumentów;
    – określanie katalogu nagród, wraz z możliwością zamawiania nagrody;
    – odbieranie punktów lojalnościowych w postaci budżetów promocyjnych;
    – prezentację ilości punktów zgromadzonych oraz odebranych przez uczestnika programu;
  • budżety projektu – budowa planu budżetu w postaci wielopoziomowego drzewa etapów, z możliwością wprowadzenia dla nich danych finansowych oraz rzeczowych (powiązanie z konkretną pozycją/towarem, dokumentem);
    – utworzenie struktury i „parametrów” etapów oraz wyjściowego poziomu planowanych kosztów jako tzw. budżetu zerowego związanego z daną inwestycją;
    – realizacja etapu, zarówno w stadium zbierania ofert od podwykonawców, jak i ich fizycznym wykonywaniu;
    – możliwość bieżącego korygowania założonego poziomu budżetu;
    – ścisła realizacja etapów budżetu z projektami;
  • obsługa transportu towarów wrażliwych poprzez wysyłkę zgłoszeń na portal PUESC do systemu SENT;
  • promocja uzależniona wymaganym progiem transakcji kontrahenta (ilościowego, wartościowego);
  • kompensata braków i nadwyżek inwentaryzacyjnych – możliwość sparowania stwierdzonych braków z uznanymi nadwyżkami;
  • podgląd limitów kredytowych kontrahenta udzielanych na dokumentach zamówień sprzedaży;

Produkcja

  • nowy obszar w module Produkcja: Narzędziownia umożliwia:
    – udostępnienie listy narzędzi (zasobów produkcyjnych oznaczonych jako narzędzia);
    – rejestrację wydań, zdań i likwidacji dla pojedynczego oraz wielu narzędzi jednocześnie;
    – zbiorczą prezentację zarejestrowanych w systemie wydań, zwrotów, zdań i likwidacji narzędzi z możliwością filtrowania listy;
    – rejestrację i raportowanie zużycia narzędzi;
    – automatyczne generowanie zleceń serwisowych dla zużytych narzędzi, wraz z możliwością automatycznego rejestrowania ich przestojów;
    – udostępnienie list wydanych dla danego zasobu lub pracownika narzędzi;
    – śledzenie historii użycia narzędzia;
  • rozbudowa procesów w Produkcji – możliwość budowania procesów w oparciu o nowe akcje kluczowe związane z obsługą zlecenia produkcyjnego;
  • wprowadzono funkcjonalność, w której korekta wartościowa zakupu surowca wpływa na koszt wytworzenia wyrobu gotowego. W ramach tej funkcjonalności wprowadzono:
    – nowe narzędzie do automatycznego wyszukiwania dokumentów ZP lub ZK, dla których występuje różnica pomiędzy kosztem dostawy składników, a wartością produktu, który został wytworzony z wymienionych składników;
    – możliwość automatycznego generowania korekty wartościowej do dokumentów PW, powiązanych z ZP lub ZK, dla których występuje wymieniona różnica;
    – nową funkcję służącą do jednoczesnego otwierania i zamykania dokumentów ZP/HPR;

Księgowość

  • w trakcie wystawiania nowego dokumentu handlowego możliwość automatycznego weryfikowania statusu kontrahenta, czy jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny lub w systemie VIES;
  • dodawanie kolumn na listach udostępnionych z poziomu okien: Plan kont/Obroty i salda,  Zapisy księgowe, Preliminarz, Rozrachunki, Kompensaty;
  • zarządzanie płatnościami – Paczki przelewów, które grupują zobowiązania, które mają zostać zapłacone z tego samego rachunku bankowego, w tym samym terminie.
  • W obszarze kreator zestawień dokonano aktualizacji zestawień księgowych wchodzących w skład sprawozdania finansowego, ujętego w załączniku nr 1 Ustawy o Rachunkowości, do składania, którego zobligowano tzw. “duże jednostki gospodarcze” oraz dodano zestawienia księgowe wchodzące w skład sprawozdania finansowego, ujętego w załączniku nr 5 Ustawy o Rachunkowości, do składania którego zobligowano tzw. “małe jednostki gospodarcze”;
  • rozbudowano funkcjonalność opisu analitycznego o możliwość definiowania opisu analitycznego oraz wzorców i wartości dla niego dla danego typu dokumentu, w danym centrum. Funkcjonalność ograniczona do typów dokumentów,  którym można przypisać Właściciela;
  • obsługa wirtualnych rachunków bankowych ING przez WebService;
  • dodano możliwość oznaczania na dokumencie, zatwierdzenia pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.