COMARCH ERP OPTIMA 2020.6.1 - NOWA WERSJA

Szanowni Państwo!

Z przyjemnością informujemy, że jest już dostępna nowa wersja Comarch ERP Optima 2020.6.1.

Comarch ERP Optima to lider na rynku programów do zarządzania dla małych i średnich firm oraz biur rachunkowych. Korzysta z niego ponad 70 000 tysięcy firm. W tym roku wybrało go ponad 3000 nowych Klientów, a sprzedaż po 5 miesiącach zwiększyła się o prawie 10%.

Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima to przede wszystkim wprowadzenie bezpośredniej wymiany danych z bankiem Citi Handlowy, możliwość generowania i wysyłania plików JPK_V7 do Ministerstwa Finansów oraz wyliczenie ulgi na złe długi w podatku dochodowym. Umożliwiliśmy oznaczenie rodzajów dni wolnych w planie pracy i wykazywanie ich na wydruku karty pracy, a także udostępniliśmy szybki dostęp do informacji o zaległych płatnościach.

Blisko 70  nowości i ulepszeń, które wprowadziliśmy w nowej wersji sprawią, że praca z programem stanie się jeszcze szybsza i łatwiejsza.

 

Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane z przepisami:

  • Umożliwiliśmy generowanie i wysyłkę plików JPK_V7 do Ministerstwa Finansów.
  • Umożliwiliśmy wyliczenie ulgi na złe długi w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz prawnych (CIT).
  • Dodaliśmy nowe formularze zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 umożliwiające skorygowanie podstawy obliczenia podatku o kwotę ulgi na złe długi.
  • Umożliwiliśmy eksport Faktur Sprzedaży oraz korekt do Faktur Sprzedaży na Platformę Elektronicznego Fakturowania (PEF).

 

Nowości Comarch ERP Optima 2020.6.1, które zasługują na szczególną uwagę:

  • Wprowadziliśmy możliwość bezpośredniej wymiany danych z bankiem Citi Handlowy.
  • Umożliwiliśmy szybki dostęp do informacji o zaległych płatnościach.
  • Rozszerzyliśmy współpracę Comarch ERP Optima z terminalami płatniczymi o model Ingenico Desk 3200 obsługiwany przez First Data Polcard.
  • Wprowadziliśmy wydruki w języku angielskim dla Rezerwacji Odbiorcy, Faktur Pro Forma, Faktur Zaliczkowych, Faktur VAT Marża, Faktur Sprzedaży oraz dla korekt do tych dokumentów.
  • Wprowadziliśmy sygnalizowanie o zbliżających się brakach towarów na magazynie oraz informację o stanie towaru na pozycji dokumentu.
  • Umożliwiliśmy dodawanie plików do modułu Obieg dokumentów bezpośrednio z dokumentów handlowych, magazynowych i księgowych korzystając z metody „przeciągnij i upuść”.
  • Z poziomu Biura Rachunkowego wprowadziliśmy możliwość seryjnego generowania odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
  • Wprowadziliśmy oznaczenie rodzajów dni wolnych w planie pracy oraz wykazywanie ich na wydruku karty pracy.
  • Umożliwiliśmy przeliczenie podstawy zasiłku, która jest przepisywana z poprzedniego rozliczenia nieobecności w przypadku, gdy pomiędzy poprzednią, a bieżącą nieobecnością pracownik utracił prawo do dodatku.

 

Wprowadziliśmy następujące funkcje poszerzające integrację z ERP 4.0:

  • Analizach BI dodaliśmy raporty, które ułatwią firmom podjęcie decyzji o skorzystaniu z możliwości, które daje tzw. tarcza antykryzysowa. Pojawiły się również nowości i zmian w obszarze Kadr i Płac, m. in. zmiany w wyliczaniu rezerw urlopowych i czasu pracy, dodanie do raportów wymiaru etatu, urlopu planowanego, dodatków czy średniego zatrudnienia. Dodano również mniejsze nowości w innych obszarach takie jak atrybuty dokumentów Rejestrach VAT czy raport braków, korekty, kod dostawcy w Magazynach.

 

Zachęcamy do zapoznania się z nowościami oraz do zaktualizowania programu

 

ZOBACZ NOWOŚCI I ZMIANY