Comarch Optima Biuro Rachunkowe
Comarch Optima Biuro Rachunkowe został stworzony z myślą o zdecydowanym uproszczeniu pracy biur rachunkowych i doradców podatkowych, którzy potrzebują wykonać pewne operacje w sposób seryjny. Moduł ten stanowi panel wspierający codzienną pracę księgowego w odniesieniu do wielu lub wszystkich obsługiwanych klientów. Comarch Optima Biuro rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP Optima, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a księgowy może rozpocząć pracę dla różnych klientów bez konieczności dodatkowego logowania.

Wybrane funkcje programu:
- czynności administracyjne (dodawanie nowych baz danych (klientów), zbiorcza archiwizacja i konwersja baz)
- seryjne ustawianie parametrów firm (składka wypadkowa, stawka CIT),
- seryjne naliczanie, zatwierdzanie i wysyłka deklaracji, pobieranie UPO (VAT-7, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27, JPK_VAT),
- seryjne naliczanie, zatwierdzanie zaliczek i deklaracji CIT/PIT,
- seryjne wstawianie świąt w kadrach,
- wydruki seryjne deklaracji,
- raporty dotyczące czasu pracy w podziale na klientów/operatorów,
- raporty dotyczące limitów ryczałtu, pełnej księgowości, obowiązku VAT, sprzedaży detalicznej,
- statystki ilości wprowadzonych dokumentów, zapisów w księgach,
- zbiorcze importy danych, listy urzędów, banków,
- wbudowana skrzynka e-mail,
- szybki dostęp do rejestrów VAT, ewidencji dodatkowej.
