Firmy potrzebujące programu księgowego mogą w zależności od potrzeb wybrać niezbędne licencje z poniższych modułów Optimy.
Moduły Comarch ERP Optima Księgowość zawierają kompleksowe rozwiązania dla każdego rodzaju księgowości.
Księga Przychodów i Rozchodów, Ewidencja ryczałtowa
Moduł Comarch ERP Optima Księga Podatkowa pozwala na obsługę księgową firmy, rozliczającej się z fiskusem na podstawie Księgi przychodów i rozchodów lub na podstawie ewidencji przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym oraz ewidencji wymaganych w przypadku płatników podatku od towarów i usług (rejestry VAT).
Moduł Księga Podatkowa pozwala na prowadzenie:
- zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów (zobacz film),
- rejestrów VAT (zobacz film),
- ewidencji dodatkowej,
- ewidencji wynagrodzeń,
- rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu,
- spisu z natury (zobacz film),
- naliczenia zaliczek na podatek dochodowy,
- sporządzenie deklaracji podatkowych,
- możliwość wysyłania do systemu e-Deklaracji.
- wysyłkę JPK.
Comarch ERP Optima księgowość pełna – księgowość kontowa
Comarch ERP Optima Księga Handlowa umożliwia firmie prowadzenie pełnej księgowości w firmie zgodnie i w oparciu o Ustawę o rachunkowości.
Moduł Księga Handlowa pozwala na:
- tworzenie okresów obrachunkowych (zobacz film),
- stworzenie wielopoziomowego planu kont oraz wykorzystanie funkcji grup kont,
- księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych,
- generowanie zestawienia obrotów i salda za dowolny okres,
- wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania wszystkich dokumentów oraz deklaracji,
- predekretację dokumentów,
- prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27 i wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracji,
- sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7 (zobacz film),
- rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową,
- obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
- inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego,
- oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.,
- księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe,
- parowania ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych,
- generowanie automatycznych różnic kursowych i kompensat w momencie rozliczania rozrachunków (zobacz film),
- tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd,
- import lub eksport plików poprzez pracę rozproszoną,
- tworzenie opisu analitycznego dla dokumentów,
- automatyczna internetowa wymiana dokumentów,
- tworzenie i wysyłanie plików JPK (VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG) do Urzędu Skarbowego,
- scalenie plików JPK_VAT,
- automatyczne rozliczanie przelewów bankowych przy imporcie (zobacz film)
Kompix – Partner Comarch działamy w miastach takich jak – Koszalin (siedziba), Kołobrzeg, Słupsk oraz Gdańsk i Gdynia. Comarch ERP Optima – profesjonalnie wdrażamy, serwisujemy i szkolimy!
Moduł Księga Handlowa Plus dodatkowo pozwala na:
- zakładanie oraz księgowanie na konta walutowe,
- opcję księgowania schematami księgowymi na konta walutowe,
- przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej,
- generowanie przeszacowania walut.
Kasa/bank
Comarch ERP Optima Księgowość to zbiór modułów współpracujących z modułem Comarch ERP Optima Kasa Bank, który umożliwia bieżącą kontrolę wszelkich zagadnień związanych z przepływem środków pieniężnych w firmie. Pozwala na uzyskanie informacji na temat kondycji finansowej przedsiębiorstwa, rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów, a także ponoszonych kosztów, czy też stanu bieżących należności i zobowiązań.
Moduł Comarch ERP Optima Kasa Bank zapewnia:
- prowadzenie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,
- definiowanie dowolnych form płatności,
- możliwość generowania dokumentów kompensat (zobacz film),
- seryjne rozliczenia dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów z Listy dokumentów nierozliczonych,
- seryjne rozliczanie dokumentów z Preliminarza płatności,
- elektroniczną wymianę danych z bankiem zarówno poprzez eksport przelewów do pliku jak również import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank (zobacz film),
- możliwość wymiany danych z bankami poprzez webserwisy (zobacz film).
Ewidencja środków trwałych
Comarch ERP Optima Środki Trwałe pozwala na kompleksową obsługę gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, czy też wyposażeniem dodatkowym.
Moduł Środki Trwałe pozwala na:
- automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
- generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego,
- zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa, naturalna),
- prowadzenie ewidencji wyposażenia,
- automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych,
- ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych,
- uwzględnianie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych,
- zawieszenie amortyzacji środka trwałego (zobacz film),
- ewidencję środków trwałych będących w budowie,
- przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowania.
Wdrożenia Comarch ERP Optima: Koszalin, Kołobrzeg oraz Słupsk. Obszar działania jako Autoryzowany Partner Comarch – Gdańsk i Gdynia.