Kompix Konektor Magento
Kompix Konektor Magento składa się z dwóch rozwiązań. Oba zostały zaprojektowane jako usługi systemu Windows.
Pierwsza usługa oczekuje żądań przesłanych protokołem SOAP by następnie wykorzystując biblioteki Comarch ERP Optima odwzorować zmiany w systemie ERP.
W drugiej usłudze są kolejkowane zdarzenia z systemu Comarch ERP Optima. Następnie zostają one zamienione na żądania przesłane do systemu Magento. Komunikacja odbywa się w oparciu o protokół SOAP. Funkcjonalności drugiej usługi zostały zaprezentowane poniżej.
Synchronizacja kartotek towarowych – dodanie nowej karty towaru
Nowa pozycja kartoteki towarowej zostanie przesłana do systemu Magento w momencie gdy zostanie zatwierdzony pierwszy dokument przyjmujący nowy towar do magazynu. Wcześniej, konfigurując usługę, należy wskazać który magazyn w Comarch ERP Optima będzie monitorowany.
Przykładowo na nowej pozycji kartoteki towarowej wprowadzamy kod i wartość cen.
Uzupełniamy opis.
Następnie tworzymy nowy dokument PZ, który przyjmie 5 litrów towaru o kodzie WODA_BUTELKOWA.
Po zatwierdzeniu towarów w Magento pojawia się nowa pozycja ze stanem magazynowym 5. W konfiguracji usługi do przenoszenia wskazano cenę zakupu (500). Można wskazać dowolną cenę z karty towaru. W konfiguracji Comarch ERP Optima można dodać kolejne ceny a w konfiguracji usługi wskazać jedną z nich jako obowiązującą w synchronizacji.
Został przeniesiony aktualny stan towaru na magazynie o kodzie MAGAZYN. Dla jedynego PZ na WODA_BUTELKOWANA łączna ilość elementów wyniosła 5.
Przy synchronizacji kart towarów został przeniesiony opis nowej karty.
Synchronizacja kartotek towarowych – aktualizacja stanów
Zmiana stanu magazynowego w Comarch ERP Optima kolejkuje żądanie synchronizacji ilości.
W przykładzie wprowadzono kilka dokumentów PZ. Po tej operacji łączna ilość towaru wynosi 17.
Stan magazynowy zostaje przeniesiony do Magento
Synchronizacja kartotek towarowych – aktualizacja kartotek towarowych
Synchronizowanie zmian dotyczy jednie tych kartotek towarowych, których stan zmienił się na magazynie wskazanym w konfiguracji usługi. W przykładzie nazwa Woda butelkowana zostaje zmieniona na Woda butelkowana 18,9l.
Po zatwierdzeniu zmian do kolejki zadań zostaje automatycznie dodane polecenie aktualizacji karty towaru w systemie Magento.
Zmieniona nazwa towaru w systemie Magento.
Synchronizacja kartotek kontrahentów
Usługa synchronizuje zmiany w kartotece kontrahenta z systemem Magento.
Warunkiem synchronizacji jest wprowadzenie na karcie kontrahenta atrybutu z numerem id kontrahenta z systemu Magento. Kod atrybutu określa się w konfiguracji usługi.
Po zatwierdzeniu karty kontrahenta zmiany zostają przeniesione do systemu Magento.
W poniższym przykładzie wprowadzono numer telefonu.
Zmiana została odwzorowana w systemie Magento.