Program OCR do faktur
Usługa OCR jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym – PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.
Wprowadzenie usługi Comarch OCR w firmie niesie ze sobą wiele korzyści, jednak największą z nich jest oszczędność czasu. Dzięki temu rozwiązaniu pracownicy zajmujący się księgowością nie muszą już tracić godzin na żmudnym przepisywaniu papierowych faktur i wprowadzaniu ich do systemu. Robi to za nich program, a oni zaoszczędzony czas mogą przeznaczyć na bardziej wymagające zadania. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Comarch OCR połączony jest systemem ERP, przez co nie ma potrzeby przeprowadzania procesu integracji, czy kosztownego wdrożenia. Aby zacząć korzystać z pełni jego możliwości, wystarczy kliknąć odpowiednią ikonę w programie i wybrać odpowiadający naszym potrzebom miesięczny abonament.
Comarch OCR odczyta faktury i wprowadzi je do systemu
Comarch OCR potrafi rozróżnić następujące pozycje z faktury – w tym wielostronnicowej:
- numer NIP – po znalezieniu numeru NIP sprzedawcy/nabywcy jest on sprawdzany w rejestrze GUS, po czym na dokument w rejestrze zakupu/sprzedaży VAT przenoszone są dane pobrane z GUS (za pomocą Comarch OCR dodajemy dokumenty zarówno do rejestru VAT zakupu jak i sprzedaży)
- numer dokumentu,
- data wystawienia i sprzedaży,
- forma płatności i termin płatności,
- stawki VAT oraz kwoty,
- numer rachunku bankowego.
Jak działa usługa Comarch OCR przy rozpoznawaniu faktur?
Usługa Comarch OCR, wykorzystując zaawansowane, autorskie algorytmy, także z elementami sztucznej inteligencji, analizuje dostarczony plik graficzny i rozpoznaje na nim tekst. Po zmianie obrazu na tekst i odczytaniu z niego danych merytorycznych, przypisuje je do odpowiednich kategorii – NIP, numer faktury, data, kwota netto, brutto, VAT, numer rachunku bankowego itp. Następnie przetworzona przez Comarch OCR faktura zostaje wprowadzona do systemu ERP i w dalszym etapie może być zweryfikowana, zaksięgowana i zarchiwizowana.
Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco:
- zeskanowanie lub zrobienie zdjęcia fakturze
- załadowanie pliku z fakturą do usługi Comarch OCR, która przetwarza fakturę i zwraca dane merytoryczne do systemu ERP
- sprawdzenie poprawności odczytanych danych
- zatwierdzenie dokumentu w systemie ERP