Koszalin, dn. 06-09-2010

Historia naszej firmy rozpoczyna się z początkiem lat dziewięćdziesiątych poprzedniego wieku. Od początku swego istnienia prowadziliśmy działalność ukierunkowaną na dwie grupy produktów. Pierwsza z nich to produkty dla mebli – płyty meblowe, blaty kuchenne, akcesoria meblowe, systemy drzwi przesuwnych. Drugą grupę stanowią produkty z drewna dla domu – panele podłogowe, podłogi drewniane, parkiety, płyty osb, parapety, sklejki. Jesteśmy przodującym na Pomorzu Środkowym i solidnym partnerem w branży materiałów drewnopochopodnych i akcesoriów meblowych. W naszych czterech oddziałach: w Koszalinie, Słupsku, Kołobrzegu i Swarzędzu posiadamy dobrze zaopatrzone pawilony sprzedaży, magazyny oraz niezbędny park maszynowy do świadczenia profesjonalnych usług.

Przed wdrożeniem aktualnego systemu korzystaliśmy z różnego oprogramowania DOSowego. Podstawowym problemem było kłopotliwe zarządzanie zasobami magazynowymi (brak komunikacji pomiędzy oddziałami i centralą), brak importu danych do księgowości, brak zbiorczych analiz oraz słabe zarządzanie płatnościami.

W roku 2003 zapadła decyzja o zakupie nowego rozwiązania. W oparciu o wysoką renomę producenta, wcześniejsze doświadczenia z DOSowymi wersjami programów sprzedaży (CDN FPP) oraz konsultacje Partnera Comarch – firmy PUH KOMPIX Krzysztof Przybysz – został przez nas wybrany system Comarch ERP Optima.

W pierwszym etapie wdrożone zostały modułu handlowe (Handel, Kasa/Bank) w centrali firmy, następnie w ciągu kilku miesięcy, po zakupie odpowiedniego serwera, dołączono oddziały. W kolejnym, 2004 roku, przeprowadzono wdrożenie modułów: księgowego, środków trwałych i kadr i płac. Wraz z rozwojem firmy (nowe oddziały) rosła ilość stanowisk. Aktualnie używamy 22 stanowisk programu. Konfigurację i wdrożenie systemu przeprowadził Partner z Koszalina – firma PUH KOMPIX Krzysztof Przybysz.

Dzięki wdrożeniu osiągnięty został podstawowy cel zakupu nowego oprogramowania – połączenie sieci naszych sklepów w Koszalinie, Słupsku, Kołobrzegu i Swarzędzu w jeden system pozwalający na spójne zarządzanie firmą. Wdrożenie systemu pozwoliło również zaspokoić rosnące potrzeby analityczne naszej firmy i wprowadzić jednolitą politykę sprzedaży we wszystkich naszych oddziałach.

Bieżącą konserwację i nadzór serwisowy prowadzi również firma KOMPIX.

Program charakteryzuję się wysoką funkcjonalnością i przejrzystością obsługi a dodatkową zaletą jest jego bieżąca aktualizacja dostosowująca program do nowych przepisów i zwiększająca jego funkcjonalność.

Decyzję o zakupie i wdrożeniu tego systemu uważamy za słuszną, spełnia on nasze oczekiwania.

Wdrożone moduły:

  • Comarch ERP Optima Handel 20 st.
  • Comarch ERP Optima Kasa/Bank 22 st.
  • Comarch ERP Optima Analizy 1 st.
  • Comarch ERP Optima Księga Handlowa Plus 1 st.
  • Comarch ERP Optima Środki Trwałe 1 st.
  • Comarch ERP Optima Kadry i Płace 1 st.

Dane firmy:
KOSMAZ Sp z o.o.
ul. Lniana 8
75-213 Koszalin
www.kosmaz.com.pl

Podpisano
Prokurent Robert Kosmacz
comarch-erp-optima-referencje-kosmaz